قیمت روز لباس یکبار مصرف بیمارستانی در بازار

قیمت لباس یکبار مصرف بیمارستانی هر روزه متفاوت است. قیمت انواع لباس و عوامل مختلف بستگی دارد. کیفیت لباس یکی از این عوامل است هرچه کیفیت لباس بالاتر باشد قیمت آن نیز به مراتب بالاتر می رود. با شرایط کنونی شاهد افزایش دو تا سه برابری قیمت پارچه بوده ایم و به همین دلیل لباس های بیمارستانی نیز افزایش قیمت بسیار زیادی داشته اند، که این قیمت را می توان روز افزون دانست که هر روز بیشتر می شود. فروش لباس یکبار مصرف بیمارستانی در محل های مختلف انجام می پذیرد که خرید از مکانهای مختلف باعث تفاوت قیمت در این لباس ها می شود. 

قیمت روز لباس یکبار مصرف بیمارستانی در بازار

لباس یکبار مصرف بیمارستانی بصورت سایز بندی

لباس یکبار مصرف بیمارستانی بصورت سایز بندییکبار مصرف بودن لباس های بیمارستانی این است که محیط بیمارستان سرشار از میکروب و عفونت است و پس از مرخص شدن بیماران باید لباس ها را به صورت بهداشتی معدوم نماید تا دیگر از آنها استفاده نکنند. افراد مختلف دارای توده های بدنی متفاوتی هستند که یا چاق و یا لاغر هستند، تمام این افراد باید بتواند از لباس بیمارستان استفاده نماید و به همین دلیل لباس بیمارستانی را در سایز بندی های مختلف تولید نموده اند. 

سایز لباسهای یکبار مصرف بیمارستانی و بانوان معمولاً از سایز ۳۴ شروع و در سایز ۵۶ تمام میشود، اما در اغلب موارد سعی می شود لباس ها را در سایزهای متوسط بدوزند زیرا اکثر مردم سایز متوسطی دارند و نه خیلی چاق و لاغر هستند، به علاوه اگر لباسها سایز متوسط داشته باشد برای افراد لاغر تر نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد اما اگر لباسها سایز کوچکی باشند افراد چاق تر نمی توانند آنها را به تن کنند. سایز بندی لباس بیمارستانی بر اساس تعداد افرادی که می‌خواهند آن را استفاده نماید، انجام می شود. 

لباس بیمارستان یکبار مصرف مردانه قد کوتاه تری نسبت به انواع زنانه آن دارد. اما سایز آنها را معمولاً بزرگتر می دوزد زیرا مردان نسبت به زنان جثه بزرگتری دارند و چهارشانه تر هستند. سایز لباس های مردان معمولا از سایز ۴۲ شروع می شود، در این مدل لباس ها نیز سعی می شود از سازهای متوسط بیشتر استفاده شود زیرا فروش و کاربرد بیشتری در بیمارستان ها دارند. 

سایز بندی لباس ها برای کاردرمانی معمولاً دامنه کمتری دارند، این موضوع به این دلیل است که لباسهای یکبار مصرف که برای کادر درمانی تولید می‌شوند، معمولاً برای بدن این افراد گشاد هستند تا پزشکان و پرستاران بتوانند در آنها راحت باشند. 

چگونگی کار تولیدی لباس یکبار مصرف بیمارستانی

چگونگی کار تولیدی لباس یکبار مصرف بیمارستانی قدم اول در تولید لباس بیمارستانی انتخاب پارچه است. پارچه ای که در کارخانه تولیدی استفاده می شود باید به طوری باشد که کثیفی را خیلی به خود جذب نکند، زیرا ممکن است افراد تا دو یا سه روز بخواهند این لباس را به تن داشته باشد و اگر کثیفی بیش از حد به آن جذب شود موجب می‌شود که به پوست افراد سرایت کرده و بیماری وارد بدن افراد گردد. دومین نکته مهم در انتخاب پارچه رنگ آن است رنگ پارچه های لباس بیمارستانی باید از رنگهای روشن باشد تا اگر کثیف شد زود روی آن نمایان گردد، به علاوه استفاده از رنگ های روشن باعث میشود روحیه بیماران بازتر شود. 

کارگاه های تولید لباس بیمارستانی دارای چارتهای سایز بندی هستند، در این چارت ها اندازه دور سینه دور شکم و دور باسن و غیره نوشته شده است که بر اساس آن کار دوخت و دوز خود را شروع می کنند. گاهی موارد برای کار خود از الگوهای از پیش آماده شده استفاده می کنند، الگوها را روی پارچه انداخته و دور آن را می‌کشند و سپس قیچی می‌کنند، بعد از بیرون آوردن الگو ها از روی پارچه کار بعدی دوختن دور الگو هاست، در این مرحله الگوها را در جهت مناسب به همدیگر می دوزند. 

در تولید لباس یکبار مصرف علاوه بر تولید لباس یکبار مصرف برای بیمار، برای پرستاران و کادر درمانی نیز لباس یکبار مصرف دوخته می شود و ممکن است شلوار یکبار مصرف نیز تولید گردد، در تولید شلوار یکبار مصرف مانند لباسهای آن باید سایزبندی و الگویی مختلفی داشته باشد که این الگوها شامل قد فاق، دور باسن، دور ران دور مچ پا، دور زانو و غیره می‌شود. 

برای تولید لباس یکبار مصرف از چرخ های صنعتی و هر روز استفاده می‌کنند و در بعضی جاها که نیاز است آن را دوباره دوزی نیز می کنند تا لباس مقاومت بهتری پیدا کند. اما همیشه در اول و در انتهای دوخت باید دوباره دوزی شود تا لباس از درزها پاره نشود. لباس مرغوب یکبار مصرف بیمارستانی بعد از تولید شدن و دوختن باید ضد عفونی گردد، تا مواد را به داخل خود جذب نکند و از ورود میکروب ها جلوگیری شود. 

نکته بسیار مهم در تولیدی لباس بیمارستانی این است که باید مواظب باشد لباس ها روی زمین کشیده نشود زیرا اگر لباس ها به خودشان گرد و خاک جذب کنند می توانند بیماری را به بدن بیمار انتقال دهد و باعث تشدید مریضی شوند. 

جنس لباس یکبار مصرف بیمارستانی مرغوب و ارزان

جنس لباس یکبار مصرف بیمارستانی مرغوب و ارزانیکی از ویژگی های بارزی که لباسهای یکبار مصرف بیمارستانی دارد ارزان تر بودن قیمت آنها نسبت به لباس های چند بار مصرف بیمارستانی است، در این دوره زمانی خاص که بیماری کرونا بیشتر شده است پرستاران از لباسهای یکبار مصرف استفاده می کنند و برای درمان و معالجه مریضان می روند. و بعد از معالجه مریضان لباس خود را به صورت بهداشتی معدوم می کنند، قیمت این نوع لباس ها را می توان نصف لباس های چند بار مصرف دانست و به همین دلیل در جاهای که لباس باید به هر حال معدوم گردد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. 

این تفاوت قیمت به خاطر جنس های مختلف لباس ها ست لباس های چند بار مصرف و معمولاً از تترون تولید می شوند، تترون پارچه است که از الیاف ویسکوز تولید و به بازار عرضه شده است، قیمت پارچه مناسب پاشای لباس یکبار مصرف بسیار بیشتر است و به همین دلیل تفاوت قیمت لباس ها نیز بیشتر شده است. 

لباسهای یکبار مصرف از جنس پارچه های مختلفی تولید شده است که هرکدام قیمت و ویژگی های خاص خود را دارد، از بین این پارچه ها می توان فلامنت، فلامنت پنبه، اسپان باند و غیره را نام برد. به طور کلی می توان گفت این لباس ها بیشتر از الیاف پتروشیمی تولید شده‌اند و از الیاف ویسکوز نیستند و به همین دلیل قیمت پایین تری دارند، البته قیمت آن ها به مواد تشکیل دهنده آنها نیز بستگی دارد برای مثال لباس هایی که از فلامنت تولید شده اند قیمت متفاوتی با لباسهایی که از اسپان باند تولید شده‌اند، دارند. 

نمایندگی پخش لباس یکبار مصرف بیمارستانی در تهران

نمایندگی پخش لباس یکبار مصرف بیمارستانی در تهرانلباسهای یکبار مصرف بعد از تولید شدن در کارگاه ها معمولاً در نمایندگی های فروش به فروش می رسند. خرید از نمایندگی فروش برای افراد دارای ویژگی ها و مزیت های خاصی است، که در اینجا به چند نمونه از آنها می پردازیم: 

  • حذف واسطه ها: در تولید و ارسال لباسهای یکبار مصرف در نمایندگی ها تمام واسطه ها حذف شده است و به همین دلیل قیمت تمام شده برای مشتری بسیار پایین تر در می آید. روند کار نمایندگی های فروش لباس یکبار مصرف به این گونه است که آنها لباس را به صورت مستقیم از کارگاه ها تهیه کرده و به دست مشتری می‌رسانند و در این راه واسطه‌ها حذف می شوند. البته بعضی از نمایندگی ها برای سهولت در کار مشتریان خود لباس ها به برخی از بازی ها می فروشند و واسطه ها با قیمت بالاتری لباس ها را به فروش می رساند اما وضعیت کنونی کار دارد این است که فروش در مکان های بیشتری انجام می شود و دسترسی مشتری به آنها راحت تر می شود. 
  • فروش عمده: یکی دیگر از مزیت های خرید از نمایندگی های لباس این است که می‌توانید هر مقداری از لباس را که دوست داشتید خریداری کنید و به صورت عمده نیز می توانید خرید خود را انجام دهید، این در حالی است که اگر به مغازه های واسطه برای خرید بروید ممکن است نتوانید هر چقدر لباس که نیاز دارید را خریداری کنید زیرا به واسطه ها لباس های کمتری دارند. 
  • سهولت در دسترسی: شاید در مکانی که شما زندگی می کنید لباس یک بار مصرف وجود نداشته باشد و نمایندگی خاصی در این زمینه فعالیت نکند، یکی از مزیت های خرید از نمایندگی ها این است که اغلب نمایندگی ها دارای سایت های آنلاین برای فروش لوازم خود هستند و با مراجعه به این سایت ها می توانید لباس مورد نیاز خود را خریداری کنید. حتی اگر اینترنت در دسترس نداشته باشید می توانید فقط با یک تماس لباسی که می خواهید را بخرید. 
  • سایزبندی کامل: لباسهای یکبار مصرف بیمارستانی در نمایندگی‌های فروش دارای سایز بندی های کامل هستند و می توانید هر سایز لباس را که می‌خواهید خریداری کنید این در حالی است که ممکن است در بسیاری از واسطه‌ها برای فروش لباس یکبارمصرف فقط ساز های متوسط و سایزهای میانه وجود داشته باشد و نتواند سایزهای کوچک و یا بزرگ را بیابید. 
  • رنگبندی کامل: تمام رنگ بندی هایی که لباس های بیمارستانی دارند در نمایندگی لباس بیمارستانی موجود هستند و می توانید رنگ بندی را که دوست دارید خریداری کنید. 

قیمت لباس پارچه ای بیمار یکبار مصرف درجه یک

قیمت لباس پارچه ای بیمار یکبار مصرف درجه یکقیمت لباس پارچه یکبار مصرف بیمارستانی و بنا بر دلایلی متفاوت می شود، یکی از این دلایل را می‌توان کیفیت لباس‌ها بیان کرد. دلایل دیگری نیز روی قیمت لباسهای بیمارستانی تاثیر گذارند و برخی از این دلایل عبارتند از: 

  • میزان عرضه و تقاضا: همیشه باید بین میزان عرضه و تقاضا تناسبی وجود داشته باشد، اگر میزان عرضه کمتر شود و میزان تقاضا و خرید و فروش بیشتر شود، قیمت لباس بیمارستانی نیز بالاتر می رود. همانطور که در ماه‌های اخیر با ورود ویروس کرونا به داخل کشور مشاهده کردیم که میزان عرضه لباسهای بیمارستانی خیلی کمتر از تقاضا بود و به همین دلیل قیمت آن به شدت افزایش پیدا کرد. 
  • سایز لباس: طبیعی است که هر چه سایز لباس بزرگ تر باشد میزان پارچه بیشتری برای تولید آن مورد نیاز است و به همین دلیل قیمت لباس نیز بالاتر می رود. 
  • پارچه استفاده شده در تولید لباس: همانطور که گفته شد تمام لباسهای یکبار مصرف بیمارستانی از یک نوع پارچه تولید نشده اند، برخی از پاشایی که در تولید لباس یکبار مصرف استفاده می شود کیفیت بالاتری دارد و قیمت آنها نیز به مراتب بالاتر است اما برخی دیگر کیفیت پایین تری دارد و در هنگام دوخت لباس با آنها قیمت تمام شده لباس پایین‌تر در می آید. 
  • فصل خرید: در بعضی از فصل ها میزان بیماری‌های ویروسی و واگیردار بیشتر می شود و به همین دلیل مریض های بیشتری وارد بیمارستان می شوند و نیاز به لباس های بیشتری دارند، از جمله این فصل را می‌توان فصل‌های سرد سال را نام برد مانند فصل زمستان که سرما خوردگی بیشتر می‌شود و کسانی که بیماری‌های ریوی دارند اگر سرما بخورند باید مدتی را در بیمارستان سپری کنند. 

کیفیت انواع لباس یکبار مصرف بیمارستانی در ایران

کیفیت انواع لباس یکبار مصرف بیمارستانی در ایرانیکی از عوامل تاثیر گذار روی قیمت لباس بیمارستانی کیفیت آن است. برای مثال برای لباسهایی که در اتاقهای عمل استفاده می شود و لباسهای یکبار مصرف هستند پزشک و قدر ۲ تا ۳ ساعت را در اتاق را سپری می‌کند اما در برابر بیماری های خاص پزشکان و پرستاران باید تا ده ها ساعت را در این لباسها سر کنند و به همین دلیل کیفیت لباس ها خیلی مهم است. 

این موضوع در برابر بیماران بیشتر نیز می‌شود زیرا بیماران ممکن است بخواهند دو تا سه روز از این لباس ها استفاده کنند و باید لباس آن ها کیفیت بالاتری داشته باشد. 

به طور کلی می توان گفت کیفیت لباس های بیمارستانی در بیمارستان های ایران خوب هستند، زیرا کارگاه‌های تولیدی زیادی با تمام قدرت خود در حال تولید لباس هستند. همچنین پارچه هایی که در تولید این لباس ها در ایران استفاده می شود کیفیت بسیار خوبی دارد و به طبع لباس هایی که از آنها تولید شده اند نیز کیفیت خوبی دارند. 

عرضه کننده لباس بیمارستانی یکبار مصرف در سایزهای سفارشی

عرضه کننده لباس بیمارستانی یکبار مصرف در سایزهای سفارشیلباسهای یکبار مصرف بیمارستانی در سایز های نرمال همیشه موجود هستند و افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند اما در برخی از موارد افرادی وجود دارند که لباس با سایز نرمال برای آنها مناسب نیست و باید لباسی با بزرگترین سایز ممکن را برای آنها تهیه نمود. برای مثال در برخی از موارد بیمار خیلی چاق است و نمی توان از لباس سایز ۵۶ که بزرگترین سایز لباس است برای استفاده نمود و به همین دلیل باید لباس با سایزهای بزرگتر خریداری کرد.

در این گونه موارد لباس با سایز بزرگتر پیدا نمی شود و باید آن را به کارگاه های تولید سفارش داد تا تولید نمایند. کارگاه های تولیدی لباس بعد از ثبت سفارش فوراً اقدام به دوختن لباس می‌کنند و آن را به بیمارستان ها تحویل می دهند. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.